Sült zöldspárga

Tipikusan az a gyerek voltam, aki mindenféle zöldséget elkerült, a "fújj!" felkiáltás pedig mindennaposnak számított nálam, amint megláttam, hogy egy ételnek zöld színe van. Szerencsére amint elkezdtem felnőni, ez a szokásom gyökeresen megváltozott, és az évek alatt nemcsak hogy megbarátkoztam az ominózus zöldségekkel, de meg is kedveltem azokat. Mondhatni, mára már nem lehet kirángatni a zöldségespultból addig, amíg tele nem pakoltam a kosaram minden földi jóval. :)
Azonban a spárga azok közé az ételek közé tartozik, amik mindig is elkerülték a figyelmem - egészen mostanáig. Mint egy vérbeli főzőműsor-függő, én is azonnal a képernyőre tapadok, amint Jamie Oliver kezébe kerül a főzőkanál. (Megmagyarázhatatlan, de olyan könnyen elkészíthető és gusztusos ételeket csinál mindig, hogy ez egyszerűen nem kerüli el a figyelmem.) Így volt ez a minap is, amikor a kedvenc brit szakácsom keze közül grillezett spárga került ki. Nem volt mit tenni, másnap az első utam a szupermarketbe vezetett, azonban később csalódottan kellett rájönnöm, hogy semmi esélyem arra, hogy az alul felszerelt konyhában spárgát grillezzek. Hosszas keresgélés után Mautner Zsófi blogján sikerült ráakadnom egy nagyon egyszerű módszerre, amivel sütőben lehet elkészíteni a spárgát. Hozzátenném, hogy a végeredmény olyan finom lett, hogy az első ízlelgetés után 5 spárgát megettem, szóval most már teljesen biztos, hogy új kedvencre találtam.

Hozzávalók:
  • spárga (én kb. 25 dkg-t használtam)
  • bors
  • olívaolaj

Elkészítés:
Már az előkészületek is okoztak némi nehézséget, mert őszintén szólva fogalmam sem volt, hogy álljak neki a spárga megtisztításának. Végül találtam egy videót, ami egyszerűen bemutatja, mit kell csinálni a zöldséggel.
A következő fejtörést az okozta, hogy vajon mennyire szükséges "meghámozni" a spárgát (?). Végül úgy döntöttem, hogy ezt a lépést kihagyom, így a spárga megmosása után csak a végét vágtam le. Egy alufóliával kibélelt tepsiben beleforgattam a zöldségeket az olívaolajba, megsóztam (nem szabad róla sajnálni!) és borsoztam, majd 220°C-ra előmelegített (gáz)sütőben 20 perc alatt készre sütöttem.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések