Nutellás-diós brownie

Mindig is azt gondoltam, hogy ha az ember meg akar tanulni sütni, akkor vagy muffinnal, vagy brownie-val kell kezdenie. Tapasztalatból mondom, hiszen ezek nem csak finomak, de tipikusan azok az ételek, amit úgy el lehet készíteni, hogy gyakorlatilag mindent egy tálba dobunk, összekeverjük, és jöhet is a sütés, szinte percek kérdése az egész.
Néhány hete sikerült megkóstolnom életem eddigi legfinomabb brownie-ját egy kávézóban, ezért a hétvégén úgy döntöttem, hogy egy új recept alapján elkészítem én is. 

Hozzávalók:

  • 20 dkg Nutella (vagy mogyorókrém)
  • 5 dkg apróra vágott dió
  • 11 dkg liszt
  • 25 dkg kristálycukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 19 dkg étcsokoládé (én 60%-osat használtam)
  • 19 dkg margarin

Elkészítés:
A margarint és az étcsokoládét gőz felett olvasszuk össze, majd tegyük félre hűlni, néha pedig kevergessük. A tojásokat verjük habosra a cukrokkal, és lassan, óvatosan keverjük hozzá a csokoládét. Ha homogén lett a massza, adjuk hozzá a lisztet is apránként, majd egy kivajazott és kilisztezett kisebb tepsibe öntsük. A nutellát szintén gőz felett olvasszuk fel, majd csorgassuk rá a massza tetejére, végül szórjuk meg az apróra vágott dióval. 190°-on süssük készre (akkor tökéletes a brownie, ha a közepe még "folyik").

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések