Mogyoróvajas keksz

Sziasztok!
Sajnos az utóbbi hónapom elég sűrű volt, ezért sajnos nagyon lemaradtam a receptek posztolásával. Természetesen ez idő alatt is rengeteget sütöttem, illetve főztem, ezért egy szép csokornyi recept össze is gyűlt az elmúlt néhány hétben.

A mogyoróvajas keksz története elég vicces. Már annyiszor olvastam, hogy a mogyoróvajról ódákat zengenek, hogy kénytelen voltam venni egy üveggel, hogy végre én is kipróbáljam. Nagy várakozásokkal készítettem el életem első mogyoróvajas szendvicsét - ami 2 harapás után a kukában végezte. Persze ezek után rögtön elkezdtem receptek után kutatni, bízva abban, hogy találok valami finomat, és nem kell az egész üvegnek a kukában landolnia.
A sors iróniája, hogy miután elkészítettem a kekszet, megszerettem a mogyoróvajat, mostanra pedig ez lett a kedvenc nassolnivalóm.

Hozzávalók:
  • 50 g puha vaj
  • 50 g aranybarna cukor
  • 40 g fehér cukor
  • 1 kisebb tojás
  • egy tk. vanília kivonat
  • 130 g mogyoróvaj
  • 100 g finomliszt
  • fél tk. szódabikarbóna
  • fél tk. sütőpor
  • 60 g csokoládé lencse (Természetesen az sem baj, ha valakinek nincs otthon, pótolhatja egyszerű csokival is. Én egy kis csokifigurát törtem darabokra, és azt tettem bele.)
Elkészítés:
A vajat és a cukrokat habosra keverjük, majd hozzáadjuk a tojást és a vanília kivonatot. Ha már elég habosra kevertük, adjuk hozzá a mogyoróvajat is, és dolgozzuk el a masszával. 
A liszthez egy külön tálban adjuk hozzá a szódabikarbónát, a sütőport és a sót, majd keverjük össze őket, és forgassuk bele a híg masszába. Keverjük csomómentesre, végül adjuk hozzá a csokoládét is.
Sütőpapírral bélelt tepsiben süssük készre 190°-on.


Mint minden receptnél, itt is köszönettel tartozok a recept forrásának, valamint leszögezném, hogy a képen látható keksz csak fél adag volt, amiből 9 db nagyobb keksz jött ki, tehát a hozzávalók mennyiségével tetszés szerint lehet játszani. Valamint amit fontosnak tartottam megjegyezni, hogy én olyan mogyoróvajjal dolgoztam, amiben mogyoródarabok is voltak (amit bátran ajánlok mindenkinek, mert sokkal finomabbá teszi a kekszet).

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések