Meggyes-morzsás torta egyszerűen

A recept története hihetetlenül egyszerű: szeretem a meggyet, a tortát, és a könnyen elkészíthető süteményeket.
Hogy szaporítsam a szót, elmondanám, hogy ez a recept eredetileg nem így nézett ki, mert átalakítottam egy kicsit. Már többször is elkészítettem ezt a tortát, főként családi eseményekre, mert egyrészt ilyenkor szeretek gyorsan elkészíthető ételeket sütni, másrészt ez a meggyes finomság általában elnyeri az emberek tetszését.

(A kép minőségéért elnézést, sajnos túl későn kaptam észbe a fényképezéssel kapcsolatban, így kutyafuttában kellett tálalás előtt készítenem a képet.)









Hozzávalók:
  • 25 dkg finomliszt (bár itt Graham lisztet használtam hozzá)
  • 22 dkg barna cukor
  • 1 tk. sütőpor
  • 18 dkg puha vaj
  • 1 tojás
  • fél cs. vaníliás cukor
  • 1 tk őrölt fahéj
  • 50 dkg magozott, lecsöpögtetett meggy
  • 2 ek. liszt (Grahamet használtam)
Elkészítés:
A meggyet keverjük össze 7 dkg cukorral, 2 evőkanál liszttel, majd tegyük be a hűtőbe pihenni.
A lisztet és a maradék cukrot keverjük el a sütőporral, a vaníliás cukorral és a fahéjjal, majd morzsoljuk el benne a vajat. Ha ezzel készen vagyunk és megkaptuk a "morzsás masszát", negyedét tegyük félre, a többihez adjuk hozzá a tojást, majd dolgozzuk össze.
Ezután egy kivajazott, kilisztezett tortaformában egyengessük el a tojásos masszát, majd halmozzuk rá az előzőleg elkészített meggyes tölteléket. A tetejére szórjuk a morzsát, és fél óra alatt 190°-on süssük készre.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések